Reklama

ČB a trocha hnedý pes v ČB

4. 5. 2009

Výlet sme začali s 2 hodinovým oneskorením už pri štarte z Bratislavy (ako inak :-), takže do Budějovíc sme prišli v piatok neskoro večer, kedy všetci normálni kuchári spia a v krčmách sa dá fungovať iba na tekutej strave. Ešteže mama mala keksíky. Ja som zbalila potravu iba pre psa.

Ráno ma manžel odviezol na výstavisko a s ostatnými členmi posádky si vyšiel na výlet po okolitých hradoch, zámkoch a hvezdárňach. Ja som sa s plnou výzbrojou (pes, búdka na psa, voda na pitie pre mňa, voda na pitie pre psa, pamlsky pre psa, hračky pre psa, doklady vlastné aj psie, pomôcky na úpravu srsti, výstavné vodítko, vlhčené obrúsky na zakakaný zadok (pre psa), rozkladacia stolička) presunula k nášmu kruhu. Kruhy boli na tráve, čo hneď využili viacerí psi a s rozkošou ocikali vyčnievajúce trsy trávy. Výborne, to bude Denzel chodiť...už vidím rypák zaborený do trávy a zapieranie sa packami pri pokuse odviesť ho inde.

Najskôr sa posudzovali Jack Russelovia, tak sme využili chvíľu a potúlali sa po výstavisku. Nechali sme sa zadarmo odfotiť výrobcom krmiva, kúpili sme nádherný obojoček s kostičkami (pasuje nám k vodítku...ooooch, už som ako panička vyfintených kabelkových psov) a vylosovali si 30% zľavu na nákup krmiva, ktorú sme hneď využili a kúpili 12kg granulí.

Okolo obeda prišla hodina H a Denzel nastúpil do kruhu. Rozhodkyňa pani Alena Auerbach nás vyzvala k posúdeniu slovami " Tak pojďte teď vy s tím zločincem," čo presne vystihovalo Denzelovo správanie. Našťastie sa pes potom unormálnil, podarilo sa nám výstavne prešpacírovať 1 okruh, pekne postáť a ukázať zuby, a hodnotenie výborný 1 a CAC bolo naše.

Medzitým mi manžel poslal SMS, že návrat pre mňa sa trocha posúva o 2 hodiny (a potom, že kto pri rodinných výpravách zdržuje). Tak som sedela na slnku pri rybníčku (v areáli výstaviska) s Denzelkom zavretým v búdke (zvládnuť prenos všetkých vecí a ešte manévrovanie so psom som považovala za nemožné) a čítala si o parazitoch v psom časopise, čo rozdávali zadarmo. Pred obedom super téma. Potom prišla ďalšia SMS, že sú v hvezdárni a čaká ich ešte zostup o 600m dole na parkovisko.

Hlad vybičoval moje sily. Boli sme cca 1 km od centra, tak vidina, že o 20 minút pomalej chôdze a budem mať teplú stravu, posilnila moje svaly a zatemnila rozumné uvažovanie.

Šlo sa mi vcelku dobre. Problém boli semafory - majú na nich strašne krátko nastavenú zelenú. Kým som pobrala všetky veci z chodníka, kam som ich vrámci červenej odložila, aby si ruky oddýchli, tak bolo po zelenej. Keby ma niekto videl, tak zalomí rukami - Viktorka nad splavom - rozviate vlasy, pot na čele. V jednej ruke taška, stolička, druhá taška, búdka, v druhej ruke pes ťahajúci opačným smerom a na lakti vysiaca kabelka, sveter uviazaný okolo pása pomaly sa kĺžuci ku kolenám.

V takomto stave sme dorazili do najbližšej pizzérie. Po chutnom obede a a polhodinke oddychu som zvládla zvyšnú cestu do penziónu s radosťou, dokonca som sa stihla pokochať historickým centrom a námestím.

Keďže výlet do ČB som musela zdôvodniť inak ako, že ideme na výstavu, tak naším cieľom bolo popozerať pamiatky v blízkom okolí a navštíviť domy mojich prapredkov. Navigovala moja mama (podľa kostolných veží), takže pôvodne plánované krátke nakuknutie do domu, kde žila dedkova mama, sa zmenilo na blúdenie v štvrti, kam chodiť po 20.00 považujem za nebezpečné. Ale dom sme našli. Je z neho garáž.

Na druhý deň v nedeľu sme Denzela povláčili po Českom Krumlove. Psy na hrad nemôžu, tak sme aspoň pobavili japonských turistov štekaním na medvede v hradnej priekope. Ktorý slovenský pes má fotku v japonskom albume? Denzel. Aspoň v desiatich. By ma zaujímalo, či fakt štekal kvôli medveďom alebo sa chcel predvádzať... typický chlap.

Cestou domov nás pri hraniciach s Rakúskom čakal domčúr babkinej mamy. Domáci neboli doma, tak sme okukovaním vzbudili iba pozornosť susedov. Ešteže pes vyzerá tak nevinne, inak by volali policajtov.

Misia splnená. Pes dostal CAC, mama si pripomenula detstvo, manžel si pofrfľal, že musel stráviť víkend na psačích aktivitách a so svokrou, manžel mojej mamy si dal cukrík s čili papričkami a radšej nič nehovoril.